Bij een aanrijding op snelweg A2 bij Eindhoven zijn meerdere agenten gewond geraakt. Volgens de politie zijn ze aangereden door de bestuurder van een gestolen auto. Twee agenten zijn zwaargewond, zegt de politie.

De aanrijding gebeurde rond 19.30 uur, nadat er eerst een melding was binnengekomen over een gestolen auto. Twee politiewagens en twee motoragenten kwamen op die melding af. De bestuurder van de gestolen auto reed vervolgens in op de toegesnelde agenten, meldt een politiewoordvoerder.

De twee motoragenten kwamen daardoor in botsing met hun collega’s en raakten zwaargewond. Ze zijn volgens de politie buiten levensgevaar.

Na de aanrijding is de bestuurder van de gestolen auto ervandoor gegaan. Naar de verdachte en mogelijk andere inzittenden wordt nog gezocht. Het gestolen voertuig is inmiddels gevonden in Best.

De snelweg is nog tot in de loop van de nacht afgesloten voor onderzoek, meldt Rijkswaterstaat.